• 1391/11/30 - 13:49
  • 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایجاد بیش از 110 هزار مزاحمت تلفنی برای مرکز اورژانس 115 قم

مزاحمان تلفنی اورژانس 115 جان مصدومان و بیماران اورژانسی را تهدید می کنند

مزاحمان تلفنی اورژانس 115 جان مصدومان و بیماران اورژانسی را تهدید می کنند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قم  با اشاره به اینكه هم اكنون تعداد قابل توجهی از تماس های تلفنی با مركز 115 این استان را مزاحمین تلفنی تشکیل می دهند افزود: از ابتدای فروردین امسال تاکنون 379 هزار و 767 مورد تماس در اورژانس 115 قم به ثبت رسیده است که 110 هزار و 661  مورد از این تماس ها را مزاحمین تلفنی به خود اختصاص داده اند.
مهدی فراهانی با بیان اینکه: سازمان‌های ارائه دهنده خدمات و فوریت‌ها همچون اورژانس 115، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی برای سریع تر رسیدن به محل حادثه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند گفت: این نهادها متاسفانه با مشكلی به نام مزاحمان تلفنی مواجه هستند که از طریق تلفن های عمومی و خطوط اعتباری صورت می گیرد.
وی بیشترین قشر مزاحمین تلفنی اورژانس 115 را مربوط به گروه سنی نوجوانان دانست و افزود: والدین و مربیان آموزشی در خانه و مدرسه باید خطرهای این عمل نادرست را به فرزندان و دانش آموزان گوشزد كنند.
فراهانی با بیان اینكه افراد مزاحم با مشغول كردن خطوط ارتباطی، قدرت تصمیم گیری پرسنل اورژانس 115 را در انجام ماموریت های امدادی كاهش می دهند گفت: رفع این مشكل نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به افراد مختلف بویژه در خانواده و مدارس است.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قم مزاحمین اورژانس 115 را به دو گروه تقسیم کرد و افزود: گروهی از این مزاحمین تلفنی خطوط ارتباطی اورژانس 115 را اشغال می کنند و فرصت را از بیماران مورد نیاز برای دسترسی سریع تر به خدمات اورژانسی به تعویق می اندازند.
فراهانی خاطرنشان کرد: گروه دیگر که تعدادشان کم هم نیست و بسیار خطرناک و آسیب رسان هستند با دادن آدرس و ماموریت کاذب موجب اعزام آمبولانس به محل های غیر واقعی می شوند که این امر جان و سلامت نیازمندان واقعی به اورژانس و آمبولانس را تهدید می کند

  • گروه خبری : اخبار اورژانس,اخبار حوادث,اخبار ویژه
  • کد خبر : 10737
کلمات کلیدی