دانشگاه علوم پزشكي قم همزمان با استان شدن قم در سال 1375 و با ارتقاي شبكه بهداشت و درمان قم كه تا آن زمان، به عنوان يكي از مراكز تابعه دانشگاه علوم پزشكي تهران فعاليت ميكرد و متولي امور بهداشتي و درماني قم بود، به عنوان دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم شكل گرفت. همزمان، موافقت اصولي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با ايجاد دانشكدههاي پرستاري و بهداشت اعلام گرديد، تا اينكه در سال 1376 با پذيرش دانشجو در رشته كارشناسي پرستاري، فعاليت آموزشي دانشكده رسماً آغاز شد. پس از آن، در سال 1377، شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي با پذيرش دانشجو در رشته كارداني بهداشت محيط موافقت نمود و نخستين گروه از اين دانشجويان در بهمنماه 1378 مشغول به تحصيل شدند. مرحله بعد، آموزشي شدن شش بيمارستان تابعه دانشكده، شامل بيمارستانهاي حضرت زهرا (س)، كامكار عربنيا، نكويي هدايتي، كودكان فاطمي سهاميه و ايزدي، حضرت معصومه و تبديل آنها به مراكز آموزشي درماني بود كه در سال 1379به تصويب وزارت متبوع رسيد. سپس، پذيرش دانشجو در رشتههاي كارداني اتاق عمل و كارداني بهداشت حرفهاي در سال 1381 مورد موافقت شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي قرار گرفت.
رياست دانشگاه
دفتر رياست
هيات امناء
بازديدکنندگان صفحه: | 9531 |
---|---|
بازديدکنندگان امروز: | 1213 |
کل بازديدکنندگان: | 14371177 |
بازديدکنندگان آنلاين: | 4 |
زمان بارگزاري صفحه: | 0.8360 ثانيه |
تلفن تماس : ۳۷۱۰۴۱۳۱ ایمیل: ems115q@yahoo.com
مرکزمدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم برای کنترل بهبود ونگهداری کلیه فعالیتهای موثر برکیفیت خدمات ارئه شده نظام کیفی مناسب را براساس الزامات استاندارد ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸ طرح ریزی و به اجرا درآورده و برای بهبود مستمر آن تلاش مینماید. دراین راستا، مسئولین واحدهای مختلف با بهره گیری از تجربیات ودانش فنی خود اقدامات لازم را درجهت اجراء، کنترل وارزیابی اثر بخشی این فرایندها انجام می دهند. فرایندهای مورد نیاز سیستم مدیریت کیفیت در مرکز اورژانس قم شناسائی و تعیین گردیده و همچنین ارتباط و چگونگی تعامل و توالی این فرایندها نیز طی نمودار تعامل و توالی فرایندها مشخص گردیده است. این مرکزدر سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ گواهینامه ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸ کیفیت از موئسسه Moody International Certification گردید. شرح وظایف واحد کنترل کیفیت : - انجام نظر سنجی تلفنی - بررسی شکایات مردمی - ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده - انجام بازررسی های دوره ای - تهیه ونگهداری سوابق کیفیت عملکردی پرسنل - بررسی مأموریتهای اورزانس - بررسی سوابق ومستندات |